marți, 27 septembrie 2011

Tort cu mure si crema catalana





Ieri am facut un tort ceva mai complicat decat prajiturile mele obisnuite,gen briose si tarta.Reteta e...cum sa va spun..alcatuita din vreo 3 retete din care am luat ce mi s-a parut mai interesant:astfel am luat blatul de la un tort cu mere,crema de la tort cu crema catalana si designul si frisca de la un tort cu fructe:)) si a iesit un tort super super bun(sincer ieri cand l-am facut am zis ca i've failed pentru ca toate aromele alea amestecate nu au cum sa duca la un rezultat satisfacator..o sa vedeti de ce zic asta cand o sa cititi ce contine:))
Ingrediente blat:
125 g margarina
100 g zahar
4 oua
200 gr faina
3 lingurite praf de copt

Ingrediente crema
1 l lapte
1 baton scortisoara
coaja rasa de la o lamaie
coaja rasa de la o portocala
un praf de rozmarin(intelegeti acum la ce ma refer?:)) scortisoara cu lamaie ,portocala,rozmarin si mure:))
200 g zahar
8 galbenusuri
40 g amidon
500 g mure

Ingrediente frisca
400 ml frisca
un pliculet gelatina
mure pentru decor sau orice altceva va place



1.Se incinge cuptorul la 180 grade c.Se bate spuma margarina,se adauga zahar,oua,urmate de faina amestecata cu praful de copt.Compozitia se aseaza intr-o forma de tort unsa si se coace30 de minute.Se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca.

2.Pentru crema:se da laptele cu un baton de scortisoara,cu coaja de lamaie si de portocala,rozmarin.Se acopera vasul cateva minute apoi se strecoara.Intr-o oala mare se amesteca zaharul cu galbenusurile si amidonul apoi se inglobeaza treptat laptele si se da in fiert pana ce se obtine o consisteta de crema.

3.Frisca se bate bine cu cateva linguri de zahar apoi se inglobeaza gelatina preparata cum scrie pe ambalaj.

4.In tava in care ati facut blatul(si ar fi bine sa fie din aia cu pereti detasabili ca altfel crema o sa curga )se aseaza blatul taiat in 2 apoi se adauga crema fierbinte,murele,celalalt blat si frisca.Se asteapta sa se raceasca tortul apoi se baga in frigider pentru cateva ore(cel mai bine e sa stea toata noaptea)
Se decoreaza cu murele ramase si se mananca cu pofta!

O zi frumoasa!
Marra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu